ywusha

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Bilingválne gymnázia

Bilingválne gymnázia sú v poslednom čase velmi zaujimave pre deviatakov a osmakov. Naucit sa jazyk na takej vysokej urovni sa vam asi na inom type gymnazia nepodari.
Bilingválne gymnázia sú v poslednom čase velmi zaujimave pre deviatakov a osmakov. Naucit sa jazyk na takej vysokej urovni sa vam asi na inom type gymnazia nepodari.Ale ako vsetko ma aj toto gymnazium svoje nevyhody,o ktorych vam ale ani v prvom ani druhom rocniku nepovedia a ni neskor na ne musite prist sami. Prvy rocnik je super, cloveka trosku zaskoci spaniel na prvej hodine,ked mu nic nerozumie a on iba melie a melie, ale inak je to fajn.Cely rok sa ale nic nerobi iba si tam posedite a oni to do vas doslova naleju. Ked totiz jeden cely tyzden na 20-tich hodinach pocuvate temu rodina,urcite sa na vas nieco nalepi. A tie ostatne predmety,ktore mate iba 1x do tyzdna su uplne v pohode.Ak ste na bilingvalnom v prvom rocniku a nic nestihate neviem co budete robit vyssie. V druhom rocniku si raz dva clovek zvykne na to ze cela ta skola je cisto teoreticka.Mate radi prirodovedne vedy? - ako sa to pise na stranke?Hej? tak sa nebojte toho zeby ste niekedy mali neake laboratorne prace alebo dokonca videli neake laboratorium.Npekedy tam sice hodiny mame ale to si iba mechanicky a co najrychlejsie piseme poznamky.Kedze na spanielske predmety knizky nie su a tie slovenske mate iba jeden krat do tyzdna narozdiel od troch hodin co maju na klasickom.A to mate prebrat to iste. Aky je treti povedat neviem, radsej som ho stravila inde ale ten stvrty je strasny, hrozny na psychiku.Spanielsky profaci nam stale spominaju aby sme neboli demotivovany a apaticky..ale zostava nam nieco ine? Kazdy tyzden mame kopu pisomiek a to pravidlo ze moze byt iba jedna denne aj tak nikto nedodrziava.Viete pokial nie je pisomka na celu hodinu ale na 10-minut hoci je z celeho celku -to sa tam nerata.Takze dve tri pisomky su u nas klasikou. Naj je ale slovencinar ktory ma predstavu ze ak mame iba jeden maturitny predmet tak sa mu musime venovat najviac. Opak je skor pravdou, u mna je na poslednom mieste. Nebudem si predsa kazit cely rok neakou literaturou, mam jej dost spanielskej, bude stacit tyzden pred maturou.Pred ktorou nemame ani den volna na ucenie, takze sa moze vklude stat ze v stredu budeme mat pisomku zo spanielskej matiky a vo stvrtok si zbehnete na maturitu. Najhorsie je asi pomyslenie na dalsi rocnik. Plati tam pravidlo prisposobeniu sa vacsine. Ak totiz chcete maturovat z niecocho ineho ako zo spanielskej matematiky tak vas musi byt minimalne 12. Myslite ,ze z 20-tich ludi urobite dve skupiny? CO vam ine zostava ak chcete ist naozaj na tu medicinu,alebo nieco ine ?-ucit sa doma sam a chodit na neake seminare ktore su vam nanic, ale na neake chodit musite. TO nehovorim o tom ze mame este stale povinny prirodovedny predmet takze pravo sa uplne vylucuje. Preto po stvrtom rocniku je velke stahovanie narodov na klasicke gymnaziu spravdila jedna tretina. Nam to ale tento rok riaditelka zakazala. Na klasickom maju vo stvrtom tak akurat svoje maturitne predmety my mame svoje maturitne predmety, teda v tom dobrom pripade , a este povinne predmety ako spanielska matiky,spanielsky fyzika, spanielska geografia, noska a estetika. Inak maturita zo spanielciny je cisty zabijak, ak neviem rozobrat Hviezdoslava tak neviem ako mame vediet rozobrat basnicku od spanielskeho autora.Teda moja slovna zasoba urcite nie je tak neuveritelne velka.Je to brutalne mnozstvo co sa na tu litiku treba ucit, pri nom sa cela slovencina moze niekam strcit. Ak sa na klasikcom spytate ako chces zmaturovat tak odpoved je klasicka na jednotky ak sa spytate u nas povedia vam zmaturovat. Pochybujem o tom zeby mal niekto niekedy ciste jednotky. A tonehovorim o tej nespravodlivosti brania znamok na vysoke skoly, je velmi velky rozdiel mat tri na klasickom a bilingvalnom ale body su rovnake. A este taka pikoska.Naco nam vlastne bude ta spanielska maturita? Od roku 2006 nanic. SKor na tarchu. Ak totiz chcete ist studovat do spanielska staci ze ste z europskej unie a mate skoncenu maturitu svojho statu. Beru vas hned. Ak mate ale spanielsku, tak ste brani ako spanieli co v praxi znamena robit selecciones ktore su z kazdeho predmetu a podla ich vysledkov vas beru na vysoku cim lepsie tym lepsia vyska.CO sa viac oplati? Asi by sa hodila neaka zmena ktora by zrusila povinny prirodovedny maturitny predmet, dala by na vybaer maturitu spaniny a tzv statnice.

Skolstvo | stály odkaz

Komentáre

  1. pravda
    Ja som tiež na španielskom bilinguálnom gymnaziu, momentálne v 3. ročníku. Je to hrozné, len tak-tak sa snažím držať na vysvedčení dvojky, čo sa väčšinou aj tak nepodarí. Kamoši na klasickom gympli to maju omnoho ľahšie (aj predmety po slovensky). Polovica mojej triedy su úplný blázni ktorí všetkému hňeď rozumejú a druhá polovica s zvykne učievať odkedy prijde domov až pokým nejde znovu do školy. Preklínam ten deň, keď som sa rozhodol robiť prijímačky.
    publikované: 11.12.2007 17:06:24 | autor: Matej (e-mail, web, autorizovaný)
  2. pravda
    Ja som tiež na španielskom bilinguálnom gymnaziu, momentálne v 3. ročníku. Je to hrozné, len tak-tak sa snažím držať na vysvedčení dvojky, čo sa väčšinou aj tak nepodarí. Kamoši na klasickom gympli to maju omnoho ľahšie (aj predmety po slovensky). Polovica mojej triedy su úplný blázni ktorí všetkému hneď rozumejú a druhá polovica s zvykne učievať odkedy prijde domov až pokým nejde znovu do školy. Preklínam ten deň, keď som sa rozhodol robiť prijímačky.
    publikované: 11.12.2007 17:07:02 | autor: Matej (e-mail, web, autorizovaný)
  3. no trosku si dovolim nesuhlasit..
    ja som sice na klasickom gympli, ale tiez to nemam lahke aj ked sa ucim po slovensky...neviem akym zazrakom som sa totiz dostala na matematicke zameranie (uz som 2.rocnik)...teda aspon mne sa zda, ze je to u nas podobne nespravodlive, ako s tou vasou spanielcinou - v mojej triede mam z matiky ledva 3 (a to mozem s cistym svedommim vyhlasit, ze sa ucim kolko dusevne zdravie dovoli), ale ked pojde o koncorocne priemery na vysoke skoly, kazdemu to bude uplne jedno, pokazi mi to priemer a basta...
    hm, este nieco... znalost jazyka ma v dnesnej dobe zda sa ako-taku buducnost, mrzi ma, ze matika ide do uzadia a na klasicky gympel sa uz dostane skoro kazdy...cize stale mi z toho vychadza, ze ste na tom najlepsie :)
    publikované: 11.12.2007 20:59:02 | autor: Nienor (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Ach jaj....
    tak ja som tiez studentka bilingválneho gympla... a zhodou okolností tiež španielskeho... somštvrtáčka a so všetkým spomenutým plne súhlsím... ešte by som chcela doplniť, že keď sa vôbec opovážime niekomu sťažovať, dotyčný nás väčšinou odbije s tým, že sme na bilingválnom gymnáziu a tak sme si už dávno mali zvyknúť znášať kvaná... Tak to je ich úžasný prístup... A potom sa čudujú, že sme na hodinách nesústredení, vyrušujeme, nemáme záujem o štúdium a sme apatickí.. a nemáme byť, keď ich absolutne nezaujíma náš psychický stav?????? Mnohí z nás už z času na čas melú z posledného, kruhy pod očami máme až v polke líca..... ale im je to jedno...
    Neviem čo viac k tomu dodať.. myslím, že sa to nikdy nezmení, lebo nikto z kompetentných nemá ani záujem to zmeniť... kto však opäť raz trpí najviac??? no samozrejme ŠTUDENT, ktorý evidentne má asi zniesť všetko... ale veď nie sme stroje.....
    publikované: 12.12.2007 19:45:25 | autor: Cucka (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. svata pravda
    NOo ja tam tiez studujem a mozem potvrdit ze je to uplne postavene na hlavu. Hoci je pekne ze sa "naucime" po spanielsky ale tak ako ju hustime do hlavy v 1.rocniku tak v dalsich to uz nie je o spanielcine ale len o pisani poznamok a komunikacia po spanielky sa obmedzi na 3 vety.Ja taktiez lutujem den kedy som si povedala ze idem tam :(( a este co sa tyka tych znamok tak napriklad na tom matickom gympli ti premer pokazi len matiky ale nam vlastne vsetky spanielske predmety a este k tomu nasi"uzasny" slovensky profaci ktory nepochopia ze mame pisomku zo spanielskej biologií a ved my stihame vsetko tak preco by nemohli davat prepadovkya lebo skusat :(
    publikované: 12.12.2007 22:23:37 | autor: sellique (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. nooo...
    Vidím že tu vladne čista pesimistickosť...Tiež študujem na bilingválnom, ale francúzštinu a pol triedy mam spolužiakov zo španielskej sekcie ale takéto ohlasy ako tu som teda ešte nepočula... Jasné že je to ťažké, ale nikto predsa nehovoril že to bude ľahké, pravidelné poonocovanie a učenia priam v jednom kuse, chybania nepripada v uvahu, je to však realita a v živote sa nikto nebude pýtať ako sa cítiš ani hýčkať aby sa človiečik neunavil..Bilingválne gymnázium je drina ale stojí to za to a v živote sa určite vyplatí...môj názor....
    publikované: 09.02.2008 23:16:25 | autor: Ali (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. suhlasim aj nesuhlasim
    No takze, idem sa vyjadrit k tomuto claaaanku...chodim na gymnazium kde mame aj bilingvalnu sekciu, a je mi doslova zle z nazoru, aky ste vy nenormalni chudaci a kolko toho mate vela...lebo hej verim ze toho mate vela, poznam par ludi co tam chodia, a vjem ze to nieje lahkee, aaa nebudem vas sudit pretoze som tam nikdy nechodil, tak prosim ta nesud ani ty ine typi skol, ked si tam nikdy nechodila...nemame to lahke ani my, co sa ucime v slovencine...mozno by som ja to bilingvalne nezvladol, nevjem, ale je to vec zvyku podla mna...pokial ti to robi taky nenormalne velky problem, mala si odiiist este predtym nez sa dalo, lebo si musela vedjet ake to bude, ale nejdem sa hadat...zi a nechaj zit, rob si co chces, len nerozpravaj o niecom o com nevjes nic...drzim palce nech to dotiahnes dokonca...pekny den:)
    publikované: 17.05.2008 15:28:18 | autor: t.o.m (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. ale no zase az take strasne to nie je:D
    som zo spanielskeho bilingvalneho gymnazia a nehoworim ze je to lahke ale nikdy by som nepovedala ze na klasickom je to omnoho lepsie jednak preto ze som to nikdy nezazila a dalsia vec oni maju omnoho viac hodin zo svk predmetov a vidim kolko sa treba ucit na klasicke a ovela ine ako unas mi to nepride..a priznajme si ze spanieli nie su z tych ktori by nas pravidelne skusali prave naopak a prave tym ze sa nepripravujeme z hodiny na hodinu na spanielske predmety sposobuje to ze pred pisomkou nad tym stravime cely den a len stresujeme kolko je toho vela(pricom nic pravdy:D)tak zo seba nerobme nevyastpatych,psychicky znicenych chudakov s kruhmi pod ocami mame to sice narocne ale to je vsade:Da btw:zvolili sme si to sami a stale mozme odist:P
    publikované: 17.05.2008 21:56:36 | autor: sue (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. info
    Aj moja dcéra by chcela na španielske bilingválne gymnázium v BA. Chodíte sem niekto? Mali ste možnosť vybrať si druhý jazyk, alebo je povinne stanovený, napr. AJ..budem rada aj za iné informácie.
    publikované: 26.05.2008 15:01:17 | autor: xx (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. omg
    ja chodim v BA na spanielske bilingvalne a nestazujem sa. ano je to tazke ale co chcete potom robit na vyske? a ja mozem povedat klen tolko ze nikdy fakt NIKDY som to neolutovala ze som sa rzhodla ist do bilingvy. spanieklscina je pre mna v podstate ja druhy materinsky jazyk, spanielski lektori su uzasni, so ziadnym slovenskym ucitelom by sme nemali take skvele hodiony, je to proste ina mentalita. o moznosti studovat v zahranici ani nehovorim. prosim vas vsetci co tu pisete jake je to nenormalne tazke...mohli ste odist, nevravte ze nie. a okrem toho ti co su na slovenskej sekcii to niez nemaju jednoduche. kazdy to ma tazke. na vsetkych skolach, s tym treba ratat ze maturitny rocnik je tazky. drzim palce a trocha optimizmu by nezaskodilo ;)
    publikované: 03.04.2009 23:07:01 | autor: XY (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Hmmm
    Mno ja som tento rok robil prijímačky na anglické bilingválne v BA. Po tomto článku som nejak zaskočený. Keď idem na takú školu, musím sa pripraviť na to, že to bude poriadna makačka. Nie sťažovať sa. Podľa mňa je v dnešnej dobe najlepšie rozhodnutie bilingválne gymnázium.
    publikované: 20.04.2009 22:01:22 | autor: Jakub (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014